Brandgurus adviseert ambitieuze opdrachtgevers bij hun meest complexe positioneringsvraagstukken

Welkom bij Brandgurus, hét adviesbureau voor merkpositionering en organisatiepositionering. Sinds de oprichting van Brandgurus in 2007 heeft ondernemer en positioneringsexpert Julian Stevense - tevens kerndocent Strategische Positionering op Nyenrode Business Universiteit en auteur van ‘De perfecte positionering’ - tientallen opdrachtgevers geholpen bij de ontwikkeling van hun positioneringsstrategie en het innemen van de gewenste voorkeurspositie. Voorkeur laat namelijk meer mensen, meer keer, meer in jouw merk of organisatie investeren waardoor je drie keer zo veel waarde creëert.

Deze constante focus op de voorkeurspositie levert opdrachtgevers concrete resultaten op. Variërend van een beursgang die ruim drie keer meer opbracht dan verwacht en een nieuwe merkstrategie die direct twee Effie Awards won tot de transformatie van lokaal mayonaisemerk tot nationaal marktleider en de uitverkiezing tot mediabureau van het jaar. Wil jij ook een voorkeurspositie innemen? Lees hieronder over de unieke werkwijze van Brandgurus.

Merkadviesbureau in Amsterdam

Scherper, slimmer, sneller

Positioneringsstrategie is topsport. Uiteindelijk kan er slechts één de voorkeurspositie innemen. Daarom werkt Brandgurus volgens haar eigen Olympisch motto: slimmer, scherper, sneller.  

Slimmer door bij de ontwikkeling van de positioneringsstrategie volledig te focussen op de enige positie die telt: de voorkeurspositie. Scherper door beter inzicht te verkrijgen in het probleem dat deze positie in de weg staat. Sneller door de proposities te ontwikkelen die dit probleem beter en blijvender oplossen. Zodat de gewenste voorkeurspositie alsnog kan worden ingenomen.

Slimmere positioneringsstrategie

Alle beslissingen worden in het hoofd gemaakt. Niet op het internet, niet in de winkel en ook niet voor de televisie. Hetzelfde geldt voor de customer journey. De kortste en krachtigste journey die mensen doorlopen is de journey door hun eigen hoofd. De uiteindelijke keuze wordt altijd in het brein gemaakt en dat is dan ook de plek waar slim positie moet worden ingenomen.

 

Daarom focust Brandgurus zich volledig op merkpositionering en organisatiepositionering en niet op de hieruit voortvloeiende communicatiepositionering inclusief bijbehorende media en middelen. Brandgurus ontwikkelt de positioneringsstrategie die de enige relevante positie in het brein inneemt: de voorkeurspositie. Want juist voorkeur helpt het brein om nog sneller, nog beter en nog eenvoudiger keuzes te maken. Met niet alleen concreet gedrag, maar ook nog eens loyaliteit als beloning.

Scherpere probleemanalyse

Waar iedereen direct praat over oplossingen, denkt Julian juist in problemen. Om vooruit te komen moet je tenslotte weten wat je tegenhoudt. Waarom kiezen mensen niet, niet vaak genoeg of niet meer voor jou? Is er sprake van onvoldoende of onjuiste kennis? Is er sprake van een neutrale of negatieve houding? Of zijn er andere barrières aanwezig die het gewenste gedrag in de weg staan?

 

Door de huidige situatie scherper te analyseren en exact te weten wat de kern van het aanwezige probleem is, komt Julian tot oplossingen die direct resultaat opleveren. Tegelijkertijd voorkomt zijn werkwijze dat er kostbare tijd en middelen worden besteed aan verkeerde oplossingen die daardoor weer tot nieuwe problemen kunnen leiden.

Download hier ons drieluik over Probleemdenken

Download hier ons drieluik over Probleemdenken ・

Merkadviesbureau in Amsterdam

“Om vooruit te komen moet je weten wat je tegenhoudt.”

— Julian Stevense

Sneller resultaat

Strategie is het realiseren van doelen door het planmatig inzetten van middelen. Bij de ontwikkeling van de positioneringsstrategie bestaat deze planmatige middeleninzet uit de onderliggende proposities. Daarom ontwikkelt Brandgurus - onder de overkoepelende positioneringstrategie - waardeproposities die voorkeur helpen creëren bij de diverse interne en externe doelgroepen. Variërend van huidige en potentiële werknemers tot huidige en potentiële klanten, investeerders en overige stakeholders.

 

Dankzij deze proposities kunnen opdrachtgevers sneller inspelen op kansen die voorbijkomen en tegelijkertijd eenduidig en consistent blijven. Voor elke propositie ontwikkelt Brandgurus vervolgens de bijbehorende propositiepiramide. Hierin wordt de eenduidige belofte vertaald naar relevante benefits voor de doelgroep en onderbouwd door concrete bewijsvoering.

Download hier ons drieluik over de Ownable Selling Proposition

Download hier ons drieluik over de Ownable Selling Proposition ・